سیلیس

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

سیلیس:

سیلیس Silicon dioxide یک کانی معدنی است که دارای فرمول شیمیایی SiO2 می باشد و اسم های دیگری مانند ماسه, ماسه سنگ, شن, کوارتز, فلینت و سیلیکا دارد. سیلیسیم دی اکسید یا سیلیکا رایج ترین ماده معدنی و کانی ارگانیک موجود در طبیعت می باشد. معدن سیلیس به صورت انبوه در طبیعت وجود دارد. سیلیکا یا سیلیسیوم هم به طور آزاد پیدا می شود و هم به شکل ترکیب های اکسیده و یا ترکیب با سایر عناصر

 

سیلیس چیست:

سیلیسیم ماده معدنی است که استفاده فراوانی دارد در گرید های مختلفی مانند سیلیس خوراکی و صنعتی و سیلیس در کشاورزی قابل عرضه می باشد. ماسه سنگ جهت مصرف های مختلفی به کار گرفته می شود به همین جهت می بایست در سایز های متفاوتی نیز کوبش گردد که عبارتند از سیلیس آمورف, سیلیس دانه شکری, سیلیس میکرونیزه, پودر سیلیس و پودر نانو سیلیس که هر کدام بنا به نوع مصرفی که دارد مورد کوبش قرار می گیرد.

 

کاربرد سیلیس:

شن یا سیلیسیم از پر کاربرد ترین مواد معدنی مورد مصرف در صنایع مختلف می باشد. از سیلیکا در صنعت شیشه سازی به کارگیری بیشتری می شود. بیشترین کاربرد از آن در تولید انواع شیشه است و با اهمیت ترین ماده اولیه در این صنعت می باشد.

همچنین جهت تولید سدیم و انواع ترکیب های حاوی سدیم نیز از این ترکیب مورد مصرف قرار می گیرد. در صنایع چینی بهداشتی مانند تولید کاشی و سرامیک و نیز لعاب سازی هم از آن استفاده می شود به طوری که حجم زیادی از ترکیب های این صنایع را ایجاد می کند.

سیلیس...
ما را در سایت سیلیس دنبال می کنید

برچسب : سیلیس,سیلیس چیست,قیمت سیلیس,فروش سیلیس,ویژگی سیلیس, نویسنده : مهدی sylica4 بازدید : 116 تاريخ : شنبه 16 شهريور 1398 ساعت: 22:09